... CORETAN KEHIDUPAN....

...andai saja aku bisa mengetahuinya...

Total Pageviews

OUCAK!!!

Thursday, January 06, 2011

sepanjang seminggu persekolahan budak sekolah rendah

Adalah adik saya ni sorangkan, tahun ni darjah 2 tapi perangai buat-buat macam skola tadika dulu..hahha..
Adik saya ni blaja kat skola pada sesi petang..pergh, dapat jugak my adik skola petang...jeles2..( cz mse dlu tak pernah skola petang...kelas fardu ain adala..haha ). Tapi yang nak tkekek, terguling bantingnya..ada ke patot my adik tanya my mum masa dalam kereta p joli..holiday.." mak, adik bole skola ke tak ni? adik tak daftar sekolah lagi ni.." maklumla masa hari pendaftaran hari tu, my family dan saya pakat pergi CUTI-CUTI MALAYSIA...Maklumlah last year..time ni la nak mengeratkan silaturrahim sesama keluarga pun..hehe.. Berbalik story my adik tadi, my mum jawab " aaa padang, dokleyh skola dah adik..tunggu owang masuk minangla..duk uma je ye.." (translet: Tak tahu, tak bole skolalah adik..duk umah tunggu orang masuk meminang)..dengan membilang 1, 2, 3, 4, 5...uwwwaa!! menangis budak tu..haha..." adik tak nak kawen lagi..adik nak skolah" dengan tanpa diseru and disuruh..terkekek-kekek la ambe=saya suka...adoila...ingat balik haritu, sampai sekarang nak tergelak lagi..takpela at least, bole jadi kenangan...next time, bole kenakan adik saya tu..mengimbau kembali nostalgia dye dlu...hahaha..!

tapi last2, masuk juga belaja...suka bukan main lagik..yela, jumpa dengan kawan-kawan lama dye masa darjah 1. suka suki sangat...tu la semangat budak2 skola rendah. Macam saya dulu jugak macam tu jugakla..Semangat tu penting!! 


2 comments:

Agak2 kalau memang tunggu pinangan, sapa yang hulur jari manis dulu?
 
erm...erm..sape ye???
mak kowt...hahhaa
 

Post a Comment

Popular Posts

halwa telinga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

@ Jom Berehat Sebentar @

bar

rainbow link