... CORETAN KEHIDUPAN....

...andai saja aku bisa mengetahuinya...

Total Pageviews

OUCAK!!!

Tuesday, February 08, 2011

OMG!!!!

Adoyai...lame bebenow aku tak update lam blog aku ni..terasa dah usang tanpa cerita yang "sensasi"..hahha
pada sahabatku "linalino"...jangan nak sindir aku lah...ahaha...sodeh aku tao..ahha..guwo2 jep...Anyway, aku baru je habis shift pagi..Amatlah penat, semput2 weyh..tak terkatalah..Tapi, aku kerja yang sekarang ni banyak mencabar mental dan fizikal aku..

Nak tao aku kerja apa?? ahaha...tak sangka..mimpi aku dulu tu, jadi kenyataan..uishh...haha...

Takpelah akan ku pertahankan pekerjaan aku sekarang walaupun pada awalnya perlu menebalkan muka..hahha..
Aku pegang pada 1 ayat bigbos aku sekarang ni "SUSAH-SUSAH DAHULU, AKAN DATANG SEKEJAP JE SENANG"...."BOLEH IKUT JEJAK LANGKAH SAYA...UMUR 32TAHUN DAH JADI SEORANG JUTAWAN".......Ececece...bigbos aku ni, promote kat aku...pergghh..bole tahan..tapi diakui bahawasanya..pada permulaan tanpa sebarang pengalaman kerja..memang menyusahkan detik2, minit2 hidup aku..mana taknya,aku kena start daripda bawah sekali..kiok~~
tapi, akan ku pertahankan jua sehingga aku rasa dah cukup ilmu untuk menerajui pekerjaan ini....huh!!!!~~

Mulanya aku bukan main lagi, menangis teresak2..berdebar, tak boleh lelapkan mata & sewaktu dengannya. Menakutkan kerja di situ...tapi lastly, aku akui..best jugak kerja cmni..sekurang2nya aku dapat tahu selok belok dalam pekerjaan ni..

Malas nak cerita panjang memandangkan aku letih..hahaha....sembahyang asar pun belom lagi ni...




Aku kerja kat STESEN MINYAK SHELL!!!!!!!!!!!!!!!!! hahha....akhirnya, aku bagitahu jugak kerja aku ni. Biaq p la orang nak cakap aku apa pun..janji aku dapat gaji..bole jugak aku shopim2 dengan duit gaji aku tu..lalla....dan yang penting..aku tak mintak dengan parent aku dah...lalla....
(hakikatnya..hanya Allah je tahu perasaan aku ni...aku kena tabah..)

Biarla...aku pasrah dapat kerja ni..tahu kenapa..setiap kesabaran Allah pasti akan bagi kita kekuatan dan mungkin akan memberikan kita suatu yang lebih daripada jangkaan yang kita sangkakan..?? mungkin..ahha..INSYAALLAH~~

Sekian saja cerita aku yang tak berapa nak hangat ni...untuk pengetahuan kawan2ku di luar sana 2...yang nak tahu sangat aku kerja ape...aku dah kasitao kat korang...sila jengokla saya bagi yang suka menjengok saya tu..ahaha......~~

OKla...sekian...wasalam~~


>>> Aku tak kerja kat pam minyaklah..aku kerja dalam kedai..syok abes...gaji pom syok bangat..ahahha!!!!..kalau diizinkan ALLAH..aku naik pangkatlah pasni..haha..berangan lebih~~ lalala~~


>>>Jangan memilih sangat kerja, daripada duk umah tanpa dapat duit, baek p cari kerja..sekurang2nya lepas dah duit belanja...tak ada la boring sgt duk terperuk dalam rumah...n dapat pengalaman tu yang syokk~~!!!


>>>Mana tahu rezeki anda dimana2...kowt2, terjumpa dengan jodoh anda di shell??? or dapat jumpa artis....or dapat kenal2 dengan orang berpangkat besar..boleh tolong2 usha kerja gov plak..ahaha

4 comments:

shell mne mu keje..aku nak singgah r...mne tau kot2 bleh isi minyak free hahaa
 
kamo agak kterlaluan...ijat...huhu...ak kije kat us...
 
shell wakaf tpai kew kak thah?
 
ehem2..bukan..lallala~~
 

Post a Comment

Popular Posts

halwa telinga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

@ Jom Berehat Sebentar @

bar

rainbow link